Várom

2011. december 3., szombat

Karácsony


Ma elkapott a karácsony-mánia. Nem tudom, hogy miért, de mikor megérzem az égő fa, a tűz, vagy a mézaskalács illatot eszembe jut a karácsony. Világ életemben kedvenc ünnepem volt, mert akkor minden olyan békés és jóságos és a mai napig is így érzem. Képzeljetek el egy hideg, sötétestét. Az udvaron, az utcákon hó és a kájhában ropog a tűz, te pedig betakarózva ültök a fotelben és olvastok valami olyat, amitől csak még békésebb lesz az estétek. Én 12 éves korom óta azt csinálom, hogy iszok pár kólát karácsony előtt egy éjszakával és befészkelem magam a fotelbe egy könyvel.
Örök kötelező olvasmányom már egész kicsi korom óta a Kippkopp karácsonya. Imádom ezt a könyvet és tudom kívülről az egészet. Nem terjedelmes olvasmány, maximum 20 perc még kevésbé gyakorlott olvasóknak is. Szerintem még 30 éves koromban is ezt fogom olvasni a gyerekeimnek.  
 „Hát még mennyire kellett vigyázni az óriási színes gömbökre! Az egyik olyan fényes volt, mint a tükör. Belenéztek. Nézegette magát Kippkopp, nézegette magát a csillag. Mulatságos kép bámult vissza rájuk! Akkorának látszott Kippkopp orra, mint egy krumpli”

Rengeteg karácsonyi ajándékot kapok mindig, mióta már megkérdezik tőlem, hogy mit vegyenek főleg könyveket kapok. Emlékszem, hogy olyan 10 éves lehettem, mikor meg tudtam, hogy nem a Jézuska hozza nekem az ajándékot. Összetörtem és mily meglepő, egy könyvvel vigasztalódtam meg. Ez az életmentő könyv a Dzsungel könyve volt Rudyard Kiplingtől. Mindig is korán érő gyerek voltam, nem csoda, hiszen amint megtanultam olvasni tömtem magamba a hosszabbnál hosszabb könyveket. A dzsungel könyvét még jóval összetörésem előtt kaptam meg, de sosem éreztem magamat késznek ahhoz, hogy egy ilyen hosszú könyvbe belekezdjek és hát…Már akkor is Melitta voltam, ami azzal jár, hogy mindig 3 könyvet kell olvasni minimum. Akkor éppen a Fiúk kizárva! sorozat köteteit olvastam, ha jól emlékszem. De akkor félre dobtam mindent és elolvastam Imádtam, imádom és imádni fogom mindaddig amíg csak hasonlítunk Allisonnal.

Én is szeretnék egyszer egy ilyen helyen sétálgatni.
                                                                                

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése