Várom

2012. január 10., kedd

Éhezzünk!

Nem fogyókúrákra gondolok, hanem az Éhezők Viadalára. Arra a könyvre, amit jobban szeretek, mint a Csontvárost. (aki nagyjából ismer és olvassa az értékeléseimet, az tudja, hogy odáig meg vissza vagyok a Csontvárosért. Aztán végre a kezemben foghattam Őt.
SPOILERES TÖRTÉNET!!!
Adott nekünk egy lány. Egy egyszerű lány, akinek az apja meghalt egy bányabalesetben. A húgával és az anyjával lakik, de ő a családfő. Rendszeresen átszökik a szomszéd erdőbe, ami egyébként tilos, és vadászik, ami még tilosabb. Van egy barátja Gale, akivel együtt vadásznak. Aztán elérkezik a nagy, nagy, nagy nap. (Ha ezt olyan olvassa, aki már olvasta a könyvet, az érti.) Megrendezik az eddig minden évben nagy sikert elért Éhezők viadalát. Minden évben körzetenként 1-1 gyereket, egy fiút és egy lányt választanak ki, akiknek a halállal kell szembe nézniük, mert a véres játék végére eredetileg csak egy gyerek maradhat. A Győztes.
SPOILERMENTES TÖRTÉNET NAGY VONALAKBAN!!!
Elérkezik a nagy, nagy, nagy nap. ( ígérem ezt többet nem játszom el :) ) Az Éhezők viadalára kiválasztanak 1 fiút és 1 lányt körzetenként, akiknek meg kell küzdeniük magukkal, a többiekkel és az élettel. Halálos harcokat vívnak az életben maradásért.
Katniss és Peeta a Tizenkettedik körzet lakói is részt vesznek a viadalon. A halál és a szerelem torkában nagy megpróbáltatások érik őket.

Imádtam. Bocsánat, hogy van egy spoileres rész is, de erről a könyvről nem tudok spoilermentesen írni.
Nagyon örültem, hogy végre egy olyan könyvet is olvashattam, amiben van romantika, de nem az a legfontosabb benne. Egy olyan könyv, ami minden fiatalt felkészít egy olyan életre, ami akár be is következhet. Lehet, hogy lesznek majd olyan idők, amikor mi is mókust boncolunk és vadkutyát eszünk, ki tudja. Bemutatja az éhezést, a szerelmet, a szeretetet és a küzdelmet. Azt az érzést, amikor tudod, hogy menned kell, vagy megölnek.
A karakterek csodálatosak. Imádtam egytől egyig még a gonoszokat is. Peeta, Gale és Cinna teljesen elvarázsolt, Katnisst pedig olyan közel érzem magamhoz, mintha a legjobb barátok lennénk.Haymicht nagyon szerettem és sajnáltam. Cinna...Cinna a kedvencem. (Főleg, hogy a filmben meg Lenny Kravitz játssza...lesz olvadás a moziban :) ) Effien sokat derültem, mert nagyon aranyosan pattogott. Ruta egy nagy kedvencem volt, de nem éreztem hatalmas fájdalmat az elvesztésével.
A történet eredeti és elgondolkodtató. Végig ott van a kétségbeesés, a fájdalom. Kifejezetten tetszett, hogy Katnissnak nem az a legnagyobb baja, hogy Peeta hogyan néz rá, hanem az, hogy hogyan mentse meg magukat. SPOILER!!! A csókos ötletet imádtam. Egy csók egy tál húsleves...:D SPOILER VÉGE!!!
Mint már mondtam, jobban szerettem, mint a Csontvárost. (NAGYON NAGY SZÓ!)

A könyvből film is készül, amit mi márciusban láthatuk. 

Egyszóval annyira imádtam, hogy hihetetlen és olyan varázslatos ez egész, hogy azt mondom, MINDENKINEK muszáj elolvasnia, ha egy kicsit is szereti a könyveket és az olvasást.



U.I.: Anyám nem tudja, hogy mit jelent az a spoiler. Már mindhármat elolvasta, eztán csak benyögött valamit, amire nagyon kíváncsi voltam, de nem fogom leírni, mert akkor valószínűleg sortüzet nyitnátok rám....:)

1 megjegyzés:

  1. Egy csók egy tál húsleves..uuristen az a jelenet. Kedvencek egyike volt:)))) Bírom Haymitchet nagyon:DD

    VálaszTörlés